Вести

Весић: Мењамо закон, нулта толеранција за бахате возаче

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у Влади Републике Србије и члан Председништва Српске напредне странке Горан Весић поручио је, поводом несреће код Младеновца у којој је повређено више од 20 особа, да министарство на чијем је челу заједно са Министарством унутрашњих послова месецима ради на изменама и допунама Закона о безбедности саобраћаја којима ће знатно бити пооштрене казне за бахате возаче и оне који не поштују прописе.

"Време је да за оне који се посебно бахато понашају у саобраћају предвидимо меру одузимања аутомобила, мислим на оне који возе супротном страном ауто-пута, оне који брзо возе у насељеном месту, у зонама школа и зонама пешачког прелаза. Осим тога, забраниће се да камион претиче камион на ауто-путу што је такође велики проблем. Забраниће се камионима да имају расути терет који није покривен церадом", рекао је министар Весић.

Министар Весић навео је да ће таквим пооштреним казненим мерама сигурно бити смањен број саобраћајних несрећа, али да је свакако важна превенција.

"Ми као министарство инсистирамо на томе да се, када су у питању особе до 25 година, ограничи број коњских снага аутомобила које могу да возе за шта за сада постоји ограничење за пробну возачку, али ово ограничење треба да се прошири на године живота. Велики број људи који гине у саобраћајним несрећама су управо млади људи који користе аутомобиле које не умеју са својим возачким искуством да возе, па је потребно додатно пооштрити (критеријуме)", рекао је министар Весић.

Додао је да верује да ћемо на тај начин имати већу безбедност на путевима.

Осим измена и допуна Закона о безбедности саобраћаја, министар Весић је поменуо и Закон о путевима.

"То су неки од закона које министарство на чијем сам челу припрема и који ће бити на дневном реду скупштине. Верујем да ћемо тако успети да заштитимо више живота на нашим путевима", закључио је министар Весић.

 

Само глас за листу "Александар Вучић - Србија сутра" омогућава наставак пројеката

Србија треба да настави да се гради и развија, а не да се пројекти заустављају и зато су предстојећи локални избори важни, изјавио је министар Весић.

Поручио је да само глас за листу "Александар Вучић - Србија сутра" омогућава наставак пројеката.

Навео је да све велике и важне инфраструктурне пројекте у Београду гради Влада Србије из свог буџета међу којима су изградња метроа, наставак радова на обилазници око Београда, "EXPO 2027", Национални стадион, нови мост на Сави.

"То су све пројекти који треба да се спроведу у наредним годинама како би живот грађанки и грађана Београда био много бољи и комфорнији", рекао је министар Весић.

Када је реч о Нишу, навео је изградњу брзе пруге између Београда и Ниша која треба да почне до краја ове године, а којом ће путовање између та два града трајати 100 минута.

Министар Весић најавио је да ће 1. јула бити отворен терминал на нишком аеродрому "Константин Велики" који ће бити модеран, са новом опремом, као и да ће већ првих дана јуна почети радови на железничкој обилазници око Ниша што је, како је рекао, деценијски сан грађанки и грађана Ниша, да се измести железница из центра града.

"Све то су пројекти које финансира Влада Србије, али је потребна помоћ локалних самоуправа. Грађанке и грађани треба да разумеју да само гласањем за листу "Александар Вучић - Србија сутра" гласају за то да се сви ови пројекти наставе, јер ће у супротном део тих пројеката бити доведен у питање и оно што је важно, нека размисле шта су они који су против наше листе понудили уместо ових пројеката", рекао је министар Весић и констатовао да нису понудили ништа.

На питање да ли Резолуција о Сребреници може да утиче на реализацију инфраструктурних пројеката, министар Весић рекао је да та резолуција није донела ништа добро народима у Босни и Херцеговини.

"Сви који су гласали на Генералној скупштини Уједињених нација су отишли својим кућама, а три народа - српски, хрватски и бошњачки остали су да живе заједно. Нажалост, захваљујући авантуризму двојице политичара у Босни и Херцеговини, бивших комуниста, Златка Лагумџије и Дениса Бећировића, та резолуција је служила њима за унутрашњополитичке потребе како би себе приказали већим бошњацима од СДА", рекао је министар Весић уз коментар да је то тако кад комунисти постану националисти под старе дане.

Истакао је да су Лагумџија и Бећировић нанели велику штету односима три народа у Босни и Херцеговини.

"Све оно што је грађено 20 година - поверење, мостови, заједнички пројекти, својим авантуризмом су довели дотле да буду доведени у питање", рекао је министар Весић.

Навео је да злочин који се догодио у Сребреници, као и сви други злочини на територији Босне и Херцеговине, заслужују да их сва три народа са подједнаким пијететом обележавају, јер све жртве заслужују поштовање.

Министар Весић рекао је да су Бећировић и Лагумџија на овај начин највише штете нанели потомцима сребреничких жртава.

"Да ли је боље на Балкану после ове резолуције? Није. Да ли има више тензија у Босни и Херцеговини? Има. Да ли имамо веће поштовање према жртвама? Нажалост, не", рекао је министар Весић и подвукао да то показује колико је та резолуција била беспотребна и колико је нанела штету.

Како је рекао, на нама је да чувамо мир у Србији, да наставимо да градимо нашу земљу, као и да наставимо да се повезујемо са Босном и Херцеговином, јер је та земља један од наших најважнијих спољнотрговинских партнера.

"Надам се само да убудуће овакви политички авантуристи као што су Лагумџија, Бећировић и неки слични њима, неће, да би стекли јефтин политички поен у својој земљи, уништавати суживот народа у Босни и Херцеговини", закључио је министар Весић.

 

До краја 2026. готов први део "Осмеха Војводине" од Бачког Брега до Сомбора

Министар Весић изјавио је да ће прва деоница брзе саобраћајнице "Осмех Војводине", од Бачког Брега до Сомбора, бити завршена до краја 2026. године.

Додао је да ће та саобраћајница, од Бачког Брега до Српске Црње у дужини од  скоро 186 километара, потпуно променити начин живота грађана на северу Војводине и бити најбржа веза румунским грађанима који иду према западној Европи.

Министар Весић навео је да је ова саобраћајница првобитно требало да иде до Накова, села на самој граници између Србије и Румуније, али да ће, с обзиром на то да је са Румунима договорено да они раде свој део пута према Српској Црњи, саобраћајница ићи до Српске Црње где ће бити урађен велики гранични прелаз.

"Ова саобраћајница није важна само за развој севера Србије, већ ће то бити пут који ће бити најбржа веза румунским грађанима који желе да иду према западној Европи тако да ће бити веома фреквентан и значајан за развој наше земље", рекао је министар Весић.

Навео је да ће "Осмех Војводине" повезати Бачки Брег, Сомбор, Кулу, Врбас, Србобран, Бечеј, Нови Бечеј, Кикинду и Српску Црњу чиме ће све те општине бити на мрежи наших брзих саобраћајница и ауто-путева.

Министар Весић рекао је да се у Војводини, између осталог, гради Фрушкогорски коридор који ће бити завршен у октобру 2026. године.

Додао је да се на том коридору раде два моста у Новом Саду - један код Петроварадина и други који повезује Булевар Европе и Каменицу.

Истакао је да је Фрушкогорски коридор веома значајан јер ће потпуно повезати Срем и Мачву са Новим Садом и омогућити да Рума, Ириг и сва места у том крају буду много ближе Новом Саду.

Такође, министар Весић је подсетио да се ради и тунел Иришки венац дужине 3,5 километара, који ће бити најдужи у Србији, а који ће ићи испод Фрушке горе тако да ће путовање аутомобилом кроз то заштићено подручје са 20 минута бити смањено на пет минута, што је важно за заштиту животне средине.

Министар Весић је истакао да се у Новом Саду никада више није градило и додао да ће се у том граду радити и један пешачко-бициклистички мост, на темељима Моста краљевића Томислава који је југословенска војска срушила у рату 1941. године.

Осим тога, навео је да ће до краја године бити пуштен саобраћај на брзој прузи од Новог Сада до Суботице, као и да је план да се реконструише банатска пруга, од Панчева преко Кикинде и Зрењанина према Суботици, дужине око 200 километара.

Навео је да је за то завршен пројекат и додао да је план да се реконструише и пруга Сомбор - Врбас, дужине 53 километра, за шта је такође пројекат већ урађен, као и пруга Суботица - Сомбор -Богојево - Сајлово - Нови Сад.

"Идемо у реконструкцију скоро 400 километара пруга у Војводини која се никада више и боље није инфраструктурно развијала", рекао је министар Весић.

Између осталог, навео је да ће бити изграђен мост који повезује Белу цркву и Браничево чиме ће, додао је, бити повезани јужни Банат и Браничево.

"Румунима ћемо омогућити да могу да долазе да посећују тврђаву Рам и читав Браничевски округ и коначно ћемо почети да развијамо јужни Банат", рекао је министар Весић.

Поменуо је да се тренутно ради обилазница око Крагујевца, дужине 22,5 километара.

"Ми ћемо продужити ту брзу саобраћајницу до Мрчајеваца која ће се ту спајати са ауто-путем - Милош Велики тако да ће са тог ауто-пута, преко Мрчајеваца, директно моћи да се дође до Крагујевца", рекао је министар Весић и додао да ће то бити веза између ауто-пута "Милош Велики" и ауто-пута Београд - Ниш.

Између осталог, министар Весић је навео да ће до октобра ове године бити пуштен саобраћај на ауто-путу "Милош Велики" до Пожеге, чиме ће тај ауто-пут бити завршен.

Додао је да ће се од Пожеге радити два ауто-пута - један до Бољара, односно границе са Црном Гором, као и 31 километар пута од Пожеге до Мачката, а касније и до Котромана.

"Тиме ћемо читаву западну Србију увезати кроз мрежу ауто-путева и брзих саобраћајница", рекао је министар Весић и додао да ће се радити и брза саобраћајница од Нове Вароши према Дугој Пољани.

 

 

Извор: Танјуг