Весић: За четири године урадићемо око 6.000 километара путева
Систем заједничке електронске наплате путарине са Црном Гором требало би да профункционише половином априла, месец дана касније и са Хрватском, а са Грчком до јуна, изјавио је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић у Влади Републике Србије.
Весић је изразио очекивање да ће Путеви Србије испоштовати те рокове, јер су то јавно обећали.
"Обрадовала ме је најава из ’Путева Србије’ да ће 15. априла бити успостављена заједничка електронска наплата путарине са Црном Гором, а 15. маја и са Хрватском. То је требало да заврше до краја прошлог септембра према налогу који сам им дао. Пошто су ’Путеви’ јавно објавили нови рок проверићу да ли су посао завршили. Као што сам се уверио да таг функционише у Северној Македонији, проверићу и у Црној Гори и Хрватској, и ако ’Путеви’ не буду успели то да заврше на време, биће последица“, поручио је Весић гостујући на ТВ Прва.
Весић је истакао и да постоје сви услови да заједнички таг са Грчком профункционише од 1. јуна.
"Током летње сезоне око 10.000 аутомобила са српским таблицама дневно уђе у Грчку и заједнички таг биће велико олакшање за наше путнике. Мој грчки колега Христос Стаикурас и ја смо се о томе договорили, сада је на компанијама да то технички реше. Кажу да техничких проблема не и очекујем да и тај таг проради. Мој грчки колега Стајкурас и ја договорили смо да проверимо способност наших предузећа тако што ћемо се колима проћи грчке наплатне рампе 2. јуна. Верујем да нас наша путарска предузећа неће разочарати", рекао је Весић.
Подсетио је да је чак 50.000 тагова пребачено на "постпејд", како би могли да се користе у Северној Македонији, за којом је заједнички систем наплате путарине успостављен прошле године.
Подсетио је да је један од приоритета у раду када је постао министар било успостављање интегрисане путарине.
Када је реч о најави председника Србије о обнови државних и регионалних путева, у шта ће бити уложено две милијарде евра, Весић је навео да је од 16.000 километара регионалних и државних путева, око 7.000 у неадекватном стању и "зрело" за обнову.
"Поред изградње ауто-путева и брзих саобраћајница, важно је да обновимо и регионалне и државне путеве за бољи комфор живота људи. Са две милијарде евра, које је најавио председник, моћи ћемо за четири године да обновимо око 4.000 километара путева. Уз средства из буџета самог министарства, моћи ћемо да обновимо још око 2.000 километара. То значи да ћемо за четири године обновити око 6.000, од 7.000 километара путева који захтевају обнову", прецизирао је Весић.
Додао је да је развијена путна мрежа, која укључује и обновљене регионалне путеве, предуслов за даљи напредак Србије.
Весић је додао да се ће до 2026. године бити изграђено 487 киломeтара ауто-путева и брзих саобраћајница, а само у овој години 166 километара.
Међу деоницама које ће бити завршене до краја 2024. су: Шабац - Лозница, дуга 54 километара, две деонице Моравског коридора, од Кошева до Трстеника и од Краљева до Адрана, те 23 километара Дунавског коридора до Пожаревца, као и 5,8 километара од петље Дивци до Ваљева, 19,5 километара Милоша Великог до Пожеге и 18 километара пута Сремска Рача - Кузмин.
Додао је и да се увелико ради на изградњи ауто-пута Београд - Зрењанин - Нови Сад, као и на првој деоници брзе саобраћајнице Бачки брег - Српска црња.
Најавио је и почетак градње нових деоница - од Пожеге ка Дугој пољани, односно ка Црној Гори, као и правац од Пожеге према Котроману, односно ка РС и БиХ, и то прва половина до Сушице, ка Златибору.
"У плану је да се уговори и први део брзе саобраћајнице ’Карађорђе’, од Малог Пожаревца до Младеновца, Аранђеловца, Орашца до Чибутковице, а у другој фази ка Рачи, Тополи, Крагујевцу", рекао је Весић.
Они који су нападали Ђинђића данас користе исти речник за напад на Вучића
Весић је изјавио да исти људи који су нападали Зорана Ђинђића, који је убијен на данашњи дан пре 21 годину, данас користе исти речник и када нападају председника Србије Александра Вучића, оптужујући га да је националиста.
Весић је рекао да је легитимно је имати политички став, па чак и мрзети политичке противнике, али да је ружно и страшно нападати своју земљу и изговарати гнусне лажи.
Весић је, поводом трибине “Страни плаћеник, домаћи издајник“, одржане у Дубровнику, а на којој су говориле новинарка Ана Лалић и активисткиња Аида Ћоровић, спомињући “војвођанску нацију“ и “досрбљавање“, оптужујући државу за “великосрпски национализам“, али и “прогнозирајући“ да ће “цела врхушка бити мртва“, рекао да и Вучић и сви којима прете могу да буду поносни, јер очигледно раде добро кад их такви људи нападају.
"Ружно је и страшно нападати своју земљу. Отићи у Хрватску или било где и изговарати гнусне лажи, говори о томе зашто опозиција не може да добије подршку грађана, нити могу да одлучују и намећу вредносне судове. Мржња према Вучићу је постала опште место, прети се њему, његовој породици. И из овога се види колико они мрзе земљу чији пасош имају и колико су спремни да се ниско спусте да причају против своје земље“, рекао је Весић.
Весић је додао да се пита да ли је “досрбљавање“ Војводине када држава Србија улаже у изградњу 330 километара ауто-путева и брзих саобраћајница, као што то сада чини, без динара учешћа покрајинског буџета.
"Или када се граде три моста у Новом Саду, гради брза пруга кроз Војводину, обнавља 250 километара регионалних пруга или реконструишу железничке станице", рекао је Весић.
Додао је да је то политика лажне елите и да је за њих сваки национализам добар, осим српског.
"Све то ради Влада Србије за своју земљу, а онда једна жена прича о досрбљавању. Када радимо пругу ми ту госпођу досрбљавамо. То је толико болно. Кажу, не може црква да се гради. Немам ништа против ни изградње катедрале, нити џамије и треба да их имамо, али код њих све може, али не може само српска црква. У Хрватској не кажу ни реч о протеранима, јер им је хрватски националнизам добар“, рекао је Весић.
Подсећајући на нападе које је претрпео градоначелник Љубљане Зоран Јанковић због иницијативе да се једна улица у том граду назове по Београду, Весић је упитао како је “великосрпски национализам“ када постоји Београдска улица у Љубљани, а Љубљанска улица у Београду доказ космополитизма.
"Говорити да ћемо сви бити мртви, то је болесно и није за политичку осуду, него за лечење“, сматра Весић.
Весић је додао да су исти људи који данас изговарају све те ствари исти они који су најгнусније ствари говорили за Зорана Ђинђића.
"Исти ти, 80 одсто њих, су нападали Зорана, који је последњих месеци свог живота пролазио кроз харангу, од плаћених новинара мафије, али и од оваквих који су исти речник користили за Ђинђића говорећи му да је националиста“, оценио је Весић.
Према његовим рећима, Ђинђић је био човек који је решавао проблеме и био "реалполитичар“.
"Као што то чини Вучић сада. Сличан је начин на који се односе према проблемима, јер је за политичаре малих земаља важно да разумеју односе у свету и заштите интересе своје земље. То је Ђинђић разумео, а то Вучић ради перфектно. Ђинђић је вратио Србију у УН, почео преговоре са ЕУ, тада су започете реформе. Данас преговарамо са ЕУ, имамо значајно место у међународној заједници, захваљујући Вучићу“, рекао је Весић.
Весић је додао да је Ђинђић био посвећен “обичном човеку“ и да је говорио да не постоји народ због политичара, већ политичар због народа.
"Ако се бавите јавним послом, онда решавајте проблеме. Такав је и Вучић, оде у Памбуковицу, а онда да разговара са Си Ђинпиногом. Све је то политика, нема малих послова, нема ничег што је испод части, важно је да се решавају проблеми људи“, истакао је Весић.
Ускоро ће почети реконструкција још 16 железничких станица широм Србије
Весић је најавио да ће ускоро почети реконструкција 16 железничких станица широм Србије, чиме се практично наставља пројекат уређења железничких станица, будући да је лане обновљено њих 27.
У обнову још 16 станица, од којих је 14 у Војводини, биће уложено 202 милиона динара, рекао је Весић.
Прецизирао је да је предвиђена реконструкција станица Банатско Ново Село, Буковачки Салаши, Гајдобра, Зрењанин Путничка, Зрењанин Фабрика, Ковачица, Мартинци, Меленци, Остружница, Платичево, Раља, Римски Шанчеви, Панчево, Светозар Милетић, Футог и Шид.
"Улажемо у пруге, у градњу брзе пруге, обнову регионалних пруга, али важне су нам и железничке станце, све подједнако, и она у Меленцима, колико и Прокоп", рекао је Весић.
Многи од ових објеката биће обновљени по први пут након дужег временског периода, због чега су руинирани и у изузетно лошем стању.
Реч је о железничким објектима који нису обухваћени најзначајнијим инфраструктурним пројектима или изградњом брзе пруге.
Обновом ће, између осталог, бити обухваћена санација фасада, кровова, столарије и браварије, сређивање инсталација и мокрих чворова, као и други унутрашњи и спољни радови.
Весић је најавио и да ће, мимо овог пројекта обнове 16 станица, бити уређена и железничка станица Нови Београд.
Извор: Танјуг/ТВ Прва